Omelet van niet eens 80 calorieën!

Ja, dat lezen jullie goed; een vullende maaltijd van 65 calorieën! Een zelfbedacht recept, gebaseerd op een omelet van alleen maar eiwitten. Dit recept is handig voor als je een paar overblijfselen hebt van de groene roerbak maaltijd, die overigens hier te vinden is. Let’s get started!

Wat heb je nodig?
– een pan
– 3 eieren
– twee kommetjes
– ongeveer 4 stukjes bimi
– een paar sugarsnaps en/of sperziebonen
– zonnebloemolie
– evt. kruiden

Eerst gaan we de eieren scheiden. Voor de beginners (A.K.A. ik eergisteren, totdat ik even op het internet keek..) leg ik even snel uit hoe je het eigeel en eiwit moet scheiden:
Houd het ei vast en tik het ergens tegenaan, zodat er een scheur in het midden van het ei komt. Draai nu het ei om in je hand, zodat het eigeel er niet uit kan vallen. Probeer de bovenste helft van het ei te scheiden van de onderste helft. Als dit lukt, begint het eiwit te stromen. Giet het eigeel in de andere helft zodat het eiwit van de onderste helft er ook uit komt. Nu heb je je eieren gescheiden. Klop het eiwit mengsel goed door en pak dan de groenten erbij, was ze en leg ze apart. Ondertussen kan je de zonnebloemolie alvast in de pan gieten. Terwijl de olie warm wordt, klop jij nog een keer het eiwit door en doe je er wat kruiden bij (of niet, natuurlijk). Nu kan je het eiwit in de pan gieten. Als je dit hebt gedaan, moet je gelijk ook de groenten in het eiwit doen. Eerst een paar minuten laten bakken, daarna een paar keer omkeren. Na een klein aantal minuten is jouw gezonde omelet klaar.
Eet smakelijk!

lekkr

Tip: Paksoi bladeren zijn ook héél lekker in deze omelet

XOXO
Aida

Advertisements