Rude clothes

In dit artikel ga ik het hebben over the disgrace of ‘fashion’, om het maar even zo te zeggen. Ik ben hier zó ontzettend boos over! Ooit van die meiden zien lopen met een ‘BITCH‘-shirt? Graphic tees met een scheldwoord erop geprint. Dat is nog maar het topje van deze afgrijselijke, zogenaamde modeberg..

Omdat ik een gala feest heb in maart, zat ik een maand geleden te zoeken naar leuke, edgy maar toch schattige jurkjes (preparation is everything..). En toen kwam ik de webshop Dolls Kill tegen; een webshop die zich heeft gefocust op de grungy 90’s en leuke kleurtjes heeft in bijna alle kleding. De glimlach op mijn gezicht vertrok toen ik de tops bekeek; rudeness all over the place! Ik schrok ervan dat dit soort shirts überhaupt gemaakt worden. Aanschouw hier, een paar voorbeelden van Dolls Kill’s shirtaanbod:

Image

Let that sink in for a second.
Hoe komt iemand erop om onbeschofte dingen op een shirt te printen? Is dit gemaakt voor ‘de rebelse puber’? De ‘zelfstandige vrouw’? NEE. Dit is gemaakt voor het soort mensen dat haatberichten stuurt naar andere internetgebruikers maar dan vanaf een anoniem account. Alleen omdat je niet ‘Go fuck yourself!’ tegen iedereen in je omgeving schreeuwt, maakt dit shirt je niet minder onbeschoft dan als je dat wèl zou doen. Ik kan me niet voorstellen dat een meisje in mijn klas doodnormaal met een docent zou kunnen praten terwijl ze de ‘Sexcuse me’-sweater aanheeft..
Geïnteresseerd in nog wat ergere voorbeelden? Get ready to get offended!

Image

I’ll tell you what; Als we nu in de 50’s zouden zitten en je als meisje één van deze shirts zou dragen dan zou je heel diep in de problemen komen te zitten. Sterker nog, als deze shirts in de 50’s op de markt zouden komen, dan zou de natie geschokt zijn. Maar wat gebeurt er vandaag? Vandaag geven de ouders van de meisjes die dit soort trash dragen geen kik. Wat is er fout gegaan? Sinds wanneer zijn scheldwoorden te beschouwen als iets modieus? Sinds wanneer is het normaal geworden om iemand aan te spreken met een shirt dat SEX schreeuwt? En dan zeggen de ‘designers’ dat deze shirts niet letterlijk zijn bedoeld.. Dus het is een of andere metafoor als een shirt mij uitscheldt? Moet ik dit kunstige, diepe shirt, the unbelievable piece of art bewonderen? Is het normaal wanneer jonge meisjes shirts dragen waar BITCH op is geprint?

Ik weet het niet, ik weet het echt niet. Ik hoop dat de meeste meiden beseffen dat dit far from ladylike is en dat scheldwoorden op shirts geen mode zijn.
Rudeness isn’t fashion, girls, remember that.

Ps. En als je iemand wilt beledigen, hoef je daar geen $105,00 voor te betalen..

XOXO 
Aida

