From the closet; Een top 10 van mijn low-budget beauty producten

Hebben jullie deze problemen ook? Stel, je bent toe aan een nieuwe mascara, maar 20 euro voor die nieuwe gereclameerde mascara is toch wat over de top. Of je wilt voor één keer nepwimpers dragen, maar overal kosten ze meer dan dat je eigenlijk wilt uitgeven. Misschien wilde je een keer leuke patroontjes op je nagels lakken, maar die nagelak potjes met ultra-dunne kwastjes zijn 1. Nergens te vinden! en 2. Óók al zo duur.. Herkenbaar? Ik heb even een lijstje samengesteld over mijn low-budget top 10 cosmetica producten. De volgorde is trouwens willekeurig!

1. Action Nepwimpers
Ooit van de Action gehoord? Het is eigenlijk een mega euroland mixed with xenos winkel. De Actionketen wordt steeds populairder in ons landje, daarom worden er steeds meer winkels opgericht. Hoe dan ook, de kwaliteit van de producten is niet geweldig, wat wil je dan ook voor zulke prijzen? De nepwimpers van Max Factor zijn echter wel helemaal top! Het is een pakje met 3 apart verpakte soorten nepwimpers. Ook zit in elk doosje een klein flesje met lijm; zo hoef je het niet met maar één potje te doen. En deze coole nepwimpers kosten in totaal maar € 0,80! Dat is niet eens 30 cent per doosje. MAX Factor Action nepwimpers zijn een succes; ze zijn makkelijk aan te brengen en blijven superlang zitten. Kopen!

Image

2. LIDL Blauw oogpotlood
De LIDL? Ja, precies! Tot voor kort wist ik niet eens dat deze supermarkt überhaupt make-up had. Dit oogpotlood is dan ook maar één van de paar producten, maar het is dan ook mijn favoriete oogpotlood. Dit potlood is heel zacht, geen probleem als je het wilt aanbrengen op je waterlijn, maar tegelijkertijd ook aangenaam stevig. Het komt in een handige verpakking, op de foto is dit minder goed te zien (sorry!), er zit namelijk een puntenslijper bij. Er zijn in de LIDL nog meer van deze potloden te vinden, bijvoorbeeld een wenkbrauwpotlood voor donkerblonde wenkbrauwen, met een heel handig borsteltje aan het uiteinde van het potlood. Ook is er een zwart oogpotlood te vinden. Deze ‘Lacura Beauty Kajalstift’ kost € 2.49. Geen geld voor zo’n geweldig cosmeticaproduct.

Image

3. Etos Colour Balm
Wááh! Dit is de beste lipbalm die ik ooit heb gehad! Deze shiny lippenbalsem gaat overal met mij mee en heeft dus de binnenkant van elke tas die ik bezit gezien (vandaar dat er geen letters op de stick staan; het is ervan af geveegd). Deze lipbalm geeft je lippen een mooie, schattige roze kleur met een sparkle overdose! De stick was bij aankoop in een punt ‘geslepen’ en het heeft een labello-like draaisysteem. Geen geklungel dus. De Etos biedt meer kleuren aan dan alleen roze, dus het is kopen geblazen wanneer ik de winkel weer binnenstap! Een Colour Balm stick kost trouwens € 3,99. Ik raad deze stick aan iedereen aan.

Image

4. Hema Waterproof blue mascara
Ik ben helemaal weg van de mascara’s met een andere kleur dan zwart, het voegt zó veel toe aan je gezicht & vooral aan je outfit! Ik was laatst op zoek naar een blauw getinte mascara, maar het enige merk waar ik aan dacht was Bourjois.. Hele goede mascara, daar niet van, maar Bourjois was mij even te duur.. So in my time of trouble, my mother came to me, whispering words of wisdom, ga naar de Hema.. lieffie.. En dus ging ik naar de Hema, waar ik deze mascara kocht! Het is een waterproof mascara, met een algemeen goed resultaat. Ik was ook niet op zoek naar een killer mascara borstel want, hey, mijn wimpers zijn blauw! Ook mooi meegenomen is dat de mascara waterproof is. Hema biedt verder meerdere gekleurde mascara’s aan in de kleuren blauw, bruin en (natuurlijk) zwart. Deze blauwe Volume Mascara heeft mij € 4,- gekost; helemaal top.

Image

5. Essence Liquid Black Eyeliner
Extreem handig, extreem zwart en extreem mooi. Deze liquid eyeliner heeft een intens zwarte kleur, is gemaakt op pocket formaat, is makkelijk aan te brengen en droogt abnormaal snel. Do I have to say more? Ja, eigenlijk wel; de spotgoedkope prijs van € 2,79. All hail essence ‘I LOVE’  liquid eyeliner!

Image

6. Miss Sporty camouflage stick
Deze stick is vooral geschikt voor jongeren met een probleemhuid; deze stick heeft een uitdrogend effect op je geïrriteerde plekjes en bedekt ze met de camouflage kleur. Ik heb wel degelijk gemerkt dat deze stick werkt, dus het product doet wat het moet doen! Ook belangrijk is dat deze coverstick niet glimt, gelukkig maar.. Het is geruststellend om te weten dat je je geïrriteerde plekjes verzorgt met deze make-up. Handig, en dat voor maar € 2,95!

Image

7. Essence waterproof mascara
Dit is mijn lievelings low-budget mascara, om eerlijk te zijn. Je kan er van die schattige (waterproof) bambi oogjes mee creëren, ideaal voor een naturel look. En de mascara zorgt bovendien niet voor akelige spinnenpoten! Bij de drogist te koop voor € 1,99.

Image

8. Hema Nail polish
Net zoals het potje vermeldt, is deze nagellak van de hema inderdaad heel quick! Het droogt binnen no time and then you’re ready to go! De Hema nagellakjes hebben een immens groot assortiment met hele mooie kleuren, zo zie ik in de kruidvat bijvoorbeeld niet dat veel make-up merken nagellakpotjes met deze cute lila kleur verkopen. Het resultaat is mooier als je twee laagjes op je nagels doet. Pluspunt; de nagellak heeft precies de goede shine-factor. Éen potje kost € 1,95.

Image

9. H&M Sparkly eyeliner
Whoa! Hoe bedoel je, helemaal geschikt om een schattige elven-look te creëren? Deze subtiele liquid eyeliner is perfect om onder je ogen aan te brengen; zo lijken ze nog groter en zijn de glittertjes alleen te zien wanneer er af en toe licht op valt. Deze leuke eyeliner is te koop voor € 3,95.

Image

10. Honing-kaneel maskertje
Oké, dit is echt een wondermiddel, goed opletten! Alles wat je nodig hebt is biologische honing en kaneelpoeder (te vinden in je supermarkt). Je hoeft echt je huis niet uit voor een of ander ‘gegarandeerd werkend’ dode zee masker. De enige plek waar je naar toe moet is je keuken. Pak een kopje, doe er één eetlepel honing en één theelepel kaneel in, roer het goed door en smeren maar! Het masker heeft het beste effect als je het tijdens het slapen op je gezicht houdt. Tja, let’s get real, wie gaat dat nou weer doen? Hier is wat je wèl kan doen: Doe het masker dagelijks op je gezicht, wrijf het er goed in zodat het niet druppelt, hou het er op -zo lang als je kan (ja, ik heb het over uren..) en ik weet zeker dat je binnen een week al resultaten ziet. Gebeurt het nou dat je tegen de ochtend je enorme bultje weg wilt hebben; doe het smeersel dan op de geïrriteerde plek en plak er een pleister op. Je kan er nu mee gaan slapen. Wanneer je de pleister ‘s ochtends er afhaalt, is de zwelling compleet verdwenen en hoef je er alleen overheen te gaan met wat camouflage make-up. (misschien de miss-sporty coverstick..?)
Sweet saviour!

*sorry ik heb hier momenteel geen foto van, binnenkort komt er een post die gaat over deze wondermiddeltjes, ik beloof er dan een foto van te maken!*

 

